Dan Rather Appeal Rejected

ALBANY, N.Y. (AP) - New York's top court has rejected Dan Rather's bid to reinstate his $70 million breach-of-contract lawsuit against CBS Corp.

Rather's motion was denied without comment Tuesday by the Court of Appeals.

CBS spokeswoman Shannon Jacobs says the network is pleased with the outcome. Rather calls the ruling "a grave miscarriage of justice."

Rather sued CBS and its top executives in 2007, claiming he had been wrongfully removed from his "CBS Evening News" anchor post over a report that examined President George W. Bush's military service.

In September, a five-member Appellate Division panel unanimously concluded there was no breach of contract because CBS still paid Rather his $6 million annual salary after the disputed 2004 broadcast.

(Copyright 2010 by The Associated Press. All Rights Reserved.)


Comments are posted from viewers like you and do not always reflect the views of this station.
powered by Disqus
WTVY-TV 285 N Foster Street Dothan, AL 36303 334-792-3195
Copyright © 2002-2014 - Designed by Gray Digital Media - Powered by Clickability 81289612 - wtvy.com/a?a=81289612
Gray Television, Inc.